Viides viikkotehtävä- Guru Valomielen traumaretriitti

Keskustelua vuoden 2020 tehtävistä

Viides viikkotehtävä- Guru Valomielen traumaretriitti

ViestiKirjoittaja Anukka » 05.10.2020 12:22

Big Brother -asukkaiden viikkotehtävänä on osallistua maailmankuulun gurun järjestämälle traumaretriitille.

Jokainen asukas saa oman roolihahmon, jota heidän tulee esittää retriitin aktiviteettien ohessa. Asukkaat saavat roolivaatteet ja käytösohjeet, joissa kerrotaan heidän hahmonsa luonne ja trauma. Aina kun gongi kumahtaa, on asukkaiden pidettävä kiinni roolihahmoistaan. Toisesta gongin äänestä he voivat luopua rooleistaan toistaiseksi, kunnes gongi taas kajahtaa.

Asukkaat saavat tutustua rauhassa roolihahmoonsa. Hahmojen tarkemmasta sisällöstä ei tule keskustella muiden asukkaiden kanssa. Mutta roolihahmot voivat itsestään ja traumoistaan juuri sen verran, mitä roolihahmo näistä asioista voisi puhua. Silloin kun rooleissa ei olla, roolihahmoista tai mahdollista salaisuuksista ei tule puhua.

Asukkaiden hahmot ovat:

Poliisi, joogi, supersankari, opetuslapsi, tutkimusmatkailija, merikapteeni, kanta-asiakas, pikkurikollinen, aerobic-ohjaaja, psykiatri ja faniklubin puheenjohtaja.

Kun jokainen on tutustunut roolihahmoonsa ja pukeutunut rooliasuunsa, kookontuvat asukkaat olohuoneeseen, jossa he saavat gurulta videotervehdyksen. Sekä traumaretriitin tämän päivän vetäjä, eli Guru Valomielen henkilökohtainen assistentti, kertoo heille lisäohjeet.

Viikkotehtävän onnistumiseen vaikuttaa heittäytyminen retriitillä eteen tuleviin tilanteisiin ja eläytyminen rooleihin.
Anukka
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Re: Viides viikkotehtävä- Guru Valomielen traumaretriitti

ViestiKirjoittaja Nelliski » 05.10.2020 14:23

Asukkaiden hahmot ovat seuraavat ja tällaiset ohjeet Isoveli antoi:

Olli-Pekka on POLIISI:

Minä olen ammatiltani KOVAKSI KEITETTY POLIISI. Pitkä urani yhteiskunnan hurjimpien seurassa on tehnyt minusta kovan ja katkeran. En pyydä koskaan mitään nätisti, vaan annan vain suoria käskyjä toisille. En pidä auktoriteettini haastamisesta lainkaan. Minä kärsin OVIAUKKOFOBIASTA. Olen murtanut jalkani ovia auki potkiessani niin monesti, että tunnen sanoinkuvaamatonta kauhua jokaisen oviaukon kohdatessani. Tämän seurauksena joudun komentamaan muita kantamaan - tai jopa raahaamaan - minut jokaisen oviaukon läpi.

Paula on JOOGI:

Minä olen maailmaa kiertänyt, ELÄMÄNILOINEN JOOGI. Vuosien joogaamisen ja meditoinnin ohessa huomasin olevani myös tantramestari. En koskaan siivoa jälkiäni ja luotan siihen, että asiat korjaantuvat universumin avulla. Minä keskityn vain olemiseen. Minä kärsin FYYSISEN TYÖN FOBIASTA. Saavutin eräässä intensiivisessä joogasessiossa henkisen ylivireystilan, jonka seurauksena kaikki fyysisen maailman askareet tuottavat minulle ylitsepääsemätöntä kauhua. Traumani estää minua osallistumasta talon päivittäisiin arkiaskareisiin, kanssa-asukkaiden hermostumisenkin uhalla.

Kati on SUPERSANKARI:

Minä uskon olevani ammatiltani KATUJA PARTIOIVA SUPERSANKARI. Illan hämärtyessä puen ylleni naamion ja viitan, joiden turvin partioin kaupunkini katuja pitäen toisista huolta. Olen auttavainen jopa tunkeiluun asti, vaikkei apua aina tarvitsisikaan. Minä kärsin ÄÄRIMMILLEEN PAISUNEESTA OIKEUDENTAJUSTA. En voi olla partioimatta ympäri retriittiä puuttuen kiroiluun, juoruiluun ja huonoon käytökseen. Traumani pahenee etenkin öisin, jolloin minun on vedettävä ylleni supersankariasuni ja tehtävä rutiinipartiokierros tiloissa rikosten varalta.

Sami on OPETUSLAPSI:

Minä olen ammatiltani Guru Valomielen henkilökohtainen assistentti ja OPETUSLAPSI. Siinä missä Guru edustaa retriitin hengellistä vapautta ja sielua, minä olen sen mekaaniset vaihteet. Pidän tiukasti kiinni retriitin ohjelmasta ja varmistan, että kaikki osallistuvat harjoituksiin. Guru on parantanut minun traumani, mutta horjumaton lojaaliuteni häntä kohtaan on tehnyt minusta KONTROLLIFRIIKIN. Vaaliakseni retriitin puhdasta imagoa, otan haltuuni muiden nikotiinituotteet ja annan niitä käyttöön pyydettäessä tai oman harkintani mukaan. Tupakointi ei tee hyvää mielelle ja siitä olisi syytä luopua kokonaan.

Ella on TUTKIMUSMATKAILIJA:

Minä olen ammatiltani ELOSTELEVA TUTKIMUSMATKAILIJA. Rikkaana filantrooppina olen kiertänyt ja nähnyt kaiken maailmassa. Pidän huolen, että olen aina huomion keskipisteenä ja minulta löytyy aina tarina, joka on vielä ihmeellisempi kuin muilla. Minä kärsin TOISEKSI TULEMISEN FOBIASTA. Olen samonnut tutkimattomia viidakoita sekä valloittamattomia vuoria, mutta olen aina saapunut paikalle vasta toisena. Traumani vuoksi yritän voittaa jokaisen kilpailun tai haasteen keinolla millä hyvänsä, tarkoitti se sitten huijaamista, sabotointia tai vaikka reilua peliä.

Kristiina on MERIKAPTEENI:

Minä olen ammatiltani AHVENANMAALAINEN MERIKAPTEENI. Vuosikaudet suolavedenpärskeisessä troolarissa ahavoituneiden turjakkeiden seurassa ovat tehneet minusta pahan suustani, mutta rehdin sydämeltäni. Otan aina muut huomioon, mutten pelkää sanoa mitä ajattelen välittämättä seurauksista. Minä kärsin KUIVAN MAAN HUIMAUKSESTA. Merenselällä touhutessani koordinaationi toimii normaalisti, mutta kuivalla maalla tilanne on toinen. Traumani vuoksi joudun aina ottamaan tukea jostakin tai jostakusta, kun yritän liikkua jalkaisin minnekään.

Marko on KANTA-ASIAKAS:

Minä olen paikallisen LÄHIBAARIN KANTA-ASIAKAS. Pubivisojen moninkertaisena mestarina sekä Suomen edustusjoukkueen kapteenina, yleistietoni ovat vailla vertaa. Minulla on usein tapana vastata kysymyksiin ennen kuin niitä on edes kysytty loppuun. Minä kärsin KYYLÄFOBIASTA. Pubivisaharrastukseni on saanut minut kavahtamaan kaikkia lunttaajia, vaklaajia ja muita kyttääjiä. Traumani vuoksi en siedä läheisyydessäni etenkään poliiseja, etsiviä tai muita viranomaisia. Varmistan, ettei takanani ole missään tilanteessa ketään ja liikun selkä kiinni seinässä aina kun mahdollista.

Timo on PIKKURIKOLLINEN:

Minä olen ammatiltani OPPORTUNISTINEN PIKKURIKOLLINEN. Tilaisuus tekee varkaan ja olen ilmeisesti hyvä löytämään tilaisuuksia. Saaliilla ei ole niin väliä. Kaikki jäävät kuitenkin joskus kiinni, etenkin jos paikalla on valvontakameroita. Kiistän aina kaiken silmät kirkkaana ja hyvällä mielellä riippumatta syytöksestä. Minä kärsin KROONISESTA TOTUUDEN MUUNTELUSTA. Ilmeisesti epärehellisellä elämällä on seurauksensa. En nimittäin pysty traumani vuoksi enää puhumaan pienimpiäkään asioita totuudenmukaisesti. Ihme kyllä, tämä ei koske kirjoittamista.

Arttu on AEROBIC-OHJAAJA:

Minä olen ammatiltani PIRTSAKKA AEROBIC-OHJAAJA. Jäin orpona vaille rakastavaa perhettä, mutta verhoan tämän tyhjyyden tekopirteyteen, positiiviseen kehonhuoltoon ja muiden tsemppaamiseen. Autan väsymättä toisia kohti terveellisempää elämää. Minä kärsin KÄÄNTEISESTÄ HYLKÄÄMISEN PELOSTA. Minä voin kyllä jäädä yksin, olenhan orpo, mutta en suo tätä kohtaloa kenellekään toiselle. En siedä missään tilanteessa, että kukaan on missään ilman seuraa, joten pidän huolen ettei niin pääse tapahtumaan. Jos en voi pakottaa muita liittymään poloisen seuraan, liityn itse.

Joel on PSYKIATRI:

Minä olen ammatiltani KLIININEN PSYKIATRI. Maailmankatsomukseni on puhtaasti tieteeseen perustuva enkä usko yliluonnollisiin ilmiöihin. Tästä syystä sanoitan jatkuvasti muiden tunteita ja kerron heille, mistä ne johtuvat “oikeasti”. Minä kärsin YLITURVONNEESTA EMPATIARAUHASESTA. Tämä fyysinen häiriö estää minua tekemästä työtäni mahdollisimman tehokkaasti ja objektiivisesti. Traumani vuoksi eläydyn pakonomaisesti keskustelukumppanini kehoilmaisuun ja elekieleen sekä peilaan heidän jokaisen liikkeensä omalla kehollani.

Roope on FANIKLUBIN PUHEENJOHTAJA:

Minä olen Gurun FANIKLUBIN PUHEENJOHTAJA. Ylläpidän klubia, koska hän on suurin idolini ja elämäni valo. Puhun jatkuvasti Gurun erinomaisuudesta ja hänen metodiensa nerokkuudesta, suhtautuen tarpeettoman intohimoisesti myös kaikkiin uusiin asioihin. Minä kärsin KOMPULSIIVISESTA YLIREAGOINNISTA. Heti kun kuulin Gurusta, tiesin että minut on tarkoitettu hänen lähelleen ja olen seurannut häntä siitä saakka. Traumani vuoksi en kykene hillitsemään mitään reaktioitani, vaan ne ovat ylettömän voimakkaita. En myöskään kykene sanomaan millekään asialle ei, mitä en ole vielä kokeillut.
Tunteisiin, sisimpääni matkustan
Nelliski
Kahdeksannen viikon asukas
Kahdeksannen viikon asukas

ViestiKirjoittaja playtupus » 05.10.2020 16:53

Kelailin esittelyihin. Aika hauskaa. Mutta kova on kaakatus
"Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestä aivan varma."
-Albert Einstein
playtupus
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja playtupus » 05.10.2020 17:10

Voi visto tota OP:ta kun hänet viedään ovesta ulos. :reps:
"Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestä aivan varma."
-Albert Einstein
playtupus
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja playtupus » 05.10.2020 19:50

Häädetyn herjaa odotellessa.
-Albert Einstein
playtupus
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Paluu Tehtävät 2020