Päivä 65 (4.11.2019)

Talon tapahtumien ketjut

Re: Päivä 65 (4.11.2019)

ViestiKirjoittaja lethe » 05.11.2019 00:21

Fraulein Gee kirjoitti:
lethe kirjoitti:
En itsekään sitä mieltä että tuollaista olis mutta tuo nyt vähintään toinen kerta kun puhuvat. Päivätehtävä ilmeisesti vaikutti. Hyvä että tulevat toimeen nyt kaikki ..

Tai ovat kaikki sopeutuneet Krisun juttuun. Koska Krisu dominoi taloa. :boak:

Sä oot nyt turhan negatiivinen , Krisu mun mielestä sellainen kun alkukaudella useimmiten tänään ollut.
lethe
Kuudennen viikon asukas
Kuudennen viikon asukas

ViestiKirjoittaja Fraulein Gee » 05.11.2019 01:16

lethe kirjoitti:
Fraulein Gee kirjoitti:
lethe kirjoitti:
En itsekään sitä mieltä että tuollaista olis mutta tuo nyt vähintään toinen kerta kun puhuvat. Päivätehtävä ilmeisesti vaikutti. Hyvä että tulevat toimeen nyt kaikki ..

Tai ovat kaikki sopeutuneet Krisun juttuun. Koska Krisu dominoi taloa. :boak:

Sä oot nyt turhan negatiivinen , Krisu mun mielestä sellainen kun alkukaudella useimmiten tänään ollut.

Ehkä näin. Ehkä Krisu käyttäytyy suurinpiirtein samoin kuin alkukaudesta, ehkä ei.

Krisu on tavallaan fiksu, älykäs, tietää paljon monista yhteiskunnallisista asioista. Mutta känni-idioottius, ja se mitä se tuo esiin... Krisu oli mun alkukauden suosikki, mutta on ihan itse laskenut, jopa romahdattanut mun näkemyksessä.

Krisu tuntuu olevan tyyppiesimerkki älykkäästä, fiksusta ns. duunariperheen vesasta. Ei sitten käynyt kouluja (vaikka potentiaalia olis vaikka diplomi-insinööriksi), ja sitten mollaa akateemisesti koulutettuja.

Mulla oli aikoinaan poikaystävä, "levyseppä-hitsaaja". Äiti olis halunu pojan lukioon ja polille, siis diplomi-insinööri koulutukseen. Kundi oli itsepäisesti duunari, vaikka nousikin suomalaisessa kansainväilisessä firmassa sen sortin asiantuntijaksi, että se lähetettiin monesti ulkomaille asiantuntijana. Sen ongelma oli...En mä tiedä. Se että olis niin hyvä duunari, että nousis työnjohtajaksi tms.

Miksi älykkäät duunaripojat kuten se mun exä tai Krisu ei hae koulutukseen, joka vastais niiden kykyjä? Koulutukseen, joka kenties johtais hyväpalkkaisiin töihin. Kyseessä on meidän kulttuurissa vallitseva ajatusmaailma. Duunareista ei tule mikejä (pomoja). Olkoon.

Jos krisut haluaa jäädä kalja, pillu, terska -tasolle, jääköön. Mutta surullista jos paljon inhimillistä pääomaa katoaa.
Fraulein Gee
Viidennen viikon asukas
Viidennen viikon asukas

ViestiKirjoittaja Fraulein Gee » 05.11.2019 01:22

Kevin on jostain saanu/tehny morsiuspuvun, lehahti sikarikerhon luo: Hei! Mä meen naimisiin!

Hetken höpöttävät, kaikki hyvällä fiiliksellä.

Kevinin mentyä Kimmo puhelee jotain...

Äh, en kerkiä/pysty kertomaan kaikkea, ja alkaa väsyttää, eli aika mennä nukkumaan.

Varsinkin kun äijäkerho ei ole kovinkaan kiinnostava.
Fraulein Gee
Viidennen viikon asukas
Viidennen viikon asukas

ViestiKirjoittaja lethe » 05.11.2019 01:23

Kevin kietoi jonkun vyön avulla itselleen hääpuvun peitostansa, kävi näyttämään sikarikerholle , kaikki tykkäs ..
lethe
Kuudennen viikon asukas
Kuudennen viikon asukas

ViestiKirjoittaja lethe » 05.11.2019 01:29

Sä oot nyt turhan negatiivinen , Krisu mun mielestä sellainen kun alkukaudella useimmiten tänään ollut.[/quote]

Ehkä näin. Ehkä Krisu käyttäytyy suurinpiirtein samoin kuin alkukaudesta, ehkä ei.

Krisu on tavallaan fiksu, älykäs, tietää paljon monista yhteiskunnallisista asioista. Mutta känni-idioottius, ja se mitä se tuo esiin... Krisu oli mun alkukauden suosikki, mutta on ihan itse laskenut, jopa romahdattanut mun näkemyksessä.

Krisu tuntuu olevan tyyppiesimerkki älykkäästä, fiksusta ns. duunariperheen vesasta. Ei sitten käynyt kouluja (vaikka potentiaalia olis vaikka diplomi-insinööriksi), ja sitten mollaa akateemisesti koulutettuja.

Mulla oli aikoinaan poikaystävä, "levyseppä-hitsaaja". Äiti olis halunu pojan lukioon ja polille, siis diplomi-insinööri koulutukseen. Kundi oli itsepäisesti duunari, vaikka nousikin suomalaisessa kansainväilisessä firmassa sen sortin asiantuntijaksi, että se lähetettiin monesti ulkomaille asiantuntijana. Sen ongelma oli...En mä tiedä. Se että olis niin hyvä duunari, että nousis työnjohtajaksi tms.

Miksi älykkäät duunaripojat kuten se mun exä tai Krisu ei hae koulutukseen, joka vastais niiden kykyjä? Koulutukseen, joka kenties johtais hyväpalkkaisiin töihin. Kyseessä on meidän kulttuurissa vallitseva ajatusmaailma. Duunareista ei tule mikejä (pomoja). Olkoon.

Jos krisut haluaa jäädä kalja, pillu, terska -tasolle, jääköön. Mutta surullista jos paljon inhimillistä pääomaa katoaa.[/quote]

Onko se nyt kyse siitä mitä haluaa vai mitä joku muu haluaa hänestä..
lethe
Kuudennen viikon asukas
Kuudennen viikon asukas

ViestiKirjoittaja Fraulein Gee » 05.11.2019 01:29

Krisu just sanoi että ehkä käy saunassa Hauholla (siis TIPin luona) mutta ei, ei. Ei aijo pitää kiinni lupauksestaan.

Hemmi yrittää että ollaanhan me kaikki kavereita ja jälkeenpäin...

Hemmi ja Kimmo kaipaa Tupua, oli niin hyvä, viisas tyyppi.

Krisu yrittää heittää "pullantuoksuinen" -vähättelyä, mutta Hemmi ja Kimmo ei mene mukaan.
Fraulein Gee
Viidennen viikon asukas
Viidennen viikon asukas

ViestiKirjoittaja lethe » 05.11.2019 01:31

Fraulein Gee kirjoitti:Kevin on jostain saanu/tehny morsiuspuvun, lehahti sikarikerhon luo: Hei! Mä meen naimisiin!

Äh, en kerkiä/pysty kertomaan kaikkea, ja alkaa väsyttää, eli aika mennä nukkumaan.

Oisko se sitten niin surullista jos hän kaiken jälkeen päätyis sähkö-asentajaksi johon koulutatutunut ?
lethe
Kuudennen viikon asukas
Kuudennen viikon asukas

ViestiKirjoittaja Fraulein Gee » 05.11.2019 01:32

Hemmi, Kimmo, Krisu pesemässä hampaita.

Krisu lähti, huikkas jotain että jutellaan vielä kun täällä ei oo hiljaisuutta. Hemmi ja Kimmo on molemmat :whaat:
Fraulein Gee
Viidennen viikon asukas
Viidennen viikon asukas

ViestiKirjoittaja Fraulein Gee » 05.11.2019 02:08

lethe kirjoitti:
Fraulein Gee kirjoitti:Kevin on jostain saanu/tehny morsiuspuvun, lehahti sikarikerhon luo: Hei! Mä meen naimisiin!

Oisko se sitten niin surullista jos hän kaiken jälkeen päätyis sähkö-asentajaksi johon koulutatutunut ?

Eihän se ole ollenkaan paha asia olla sähköasentaja tai levyseppä-hitsaaja. Mutta surullista on, jos tyypit, joilla olis kykyjä vielä vaativampiin koulutuksiin ja töihin ei hakeudu niihin koska perheessä/lähipiirissä on koulutusvastainen ilmapiiri, että vain mike ja pomo perheiden lapset korkeakouluttuu.

Suomessa on niin helppo käydä ilmaiseksi läpi koko koulutuspolku alakoulusta yläkouluun ja luioon, sitten yliopistoon/korkeakouluun. Että minä en oikein ota todesta Krisun tyyppisten älykäiden tyyppien valitusta että muka ei olisi koulutuspolkuja jopa pomo-tyyppisiin duuneihin. Krisun tyyppiset ihmiset aina löytävät duunia. Krisun paras puoli on pragmaatisuus, käytännöllisyys.Just semmonen ihminen jota Suomi kaip... uhm... erm... se viinan kinuminen, ja sammuminen joka BB-bileissä...
Fraulein Gee
Viidennen viikon asukas
Viidennen viikon asukas

ViestiKirjoittaja Fraulein Gee » 05.11.2019 02:12

Talossa kaikki nukkuvat.
Fraulein Gee
Viidennen viikon asukas
Viidennen viikon asukas

EdellinenSeuraava

Paluu Talossa tapahtuu 2019