lethe kirjoitti:Fraulein Gee kirjoitti:lethe kirjoitti:
En itsekään sitä mieltä että tuollaista olis mutta tuo nyt vähintään toinen kerta kun puhuvat. Päivätehtävä ilmeisesti vaikutti. Hyvä että tulevat toimeen nyt kaikki ..
Tai ovat kaikki sopeutuneet Krisun juttuun. Koska Krisu dominoi taloa. :boak:
Sä oot nyt turhan negatiivinen , Krisu mun mielestä sellainen kun alkukaudella useimmiten tänään ollut.
Ehkä näin. Ehkä Krisu käyttäytyy suurinpiirtein samoin kuin alkukaudesta, ehkä ei.
Krisu on tavallaan fiksu, älykäs, tietää paljon monista yhteiskunnallisista asioista. Mutta känni-idioottius, ja se mitä se tuo esiin... Krisu oli mun alkukauden suosikki, mutta on ihan itse laskenut, jopa romahdattanut mun näkemyksessä.
Krisu tuntuu olevan tyyppiesimerkki älykkäästä, fiksusta ns. duunariperheen vesasta. Ei sitten käynyt kouluja (vaikka potentiaalia olis vaikka diplomi-insinööriksi), ja sitten mollaa akateemisesti koulutettuja.
Mulla oli aikoinaan poikaystävä, "levyseppä-hitsaaja". Äiti olis halunu pojan lukioon ja polille, siis diplomi-insinööri koulutukseen. Kundi oli itsepäisesti duunari, vaikka nousikin suomalaisessa kansainväilisessä firmassa sen sortin asiantuntijaksi, että se lähetettiin monesti ulkomaille asiantuntijana. Sen ongelma oli...En mä tiedä. Se että olis niin hyvä duunari, että nousis työnjohtajaksi tms.
Miksi älykkäät duunaripojat kuten se mun exä tai Krisu ei hae koulutukseen, joka vastais niiden kykyjä? Koulutukseen, joka kenties johtais hyväpalkkaisiin töihin. Kyseessä on meidän kulttuurissa vallitseva ajatusmaailma. Duunareista ei tule mikejä (pomoja). Olkoon.
Jos krisut haluaa jäädä kalja, pillu, terska -tasolle, jääköön. Mutta surullista jos paljon inhimillistä pääomaa katoaa.