Kauppatehtävä Big Brother -talossa alkaa rastirallit!

Keskustelua talon tehtävistä

Kauppatehtävä Big Brother -talossa alkaa rastirallit!

ViestiKirjoittaja IleTku » 04.10.2022 18:43

4.10.2022 KLO 15:13
Big Brother -talossa alkaa rastirallit! - "Mä oon niin surkee suunnistaja"
Tiistai on valjennut Big Brother -talossa raukeissa tunnelmissa. Asukkaiden aamutouhut keskeytyvät hetkeksi, kun Isoveli kokoaa heidät olohuoneeseen ja ilmoittaa uudesta kauppatehtävästä. Tällä viikolla asukkaat pääsevät sen puitteissa ulkosuunnistuksen makuun.

– Tämän viikon kauppatehtävässä pääsette liikkumaan ja tutkimaan taloani uudesta näkökulmasta, Isoveli kuuluttaa.

Kauppatehtävässä asukkaat jaetaan kolmeen ryhmään, joissa heidän tulee yksi ryhmä kerrallaan kiertää pihalle rakennettua maastojuoksurataa Isoveljen ilmoittama kierrosmäärä. Kun koko ryhmä on saanut kierrettyä vaaditut kierrokset, saa se etsiä taloon ja pihalle kätkettyjä kirjaimia Isoveljen ilmoittamasta ilmansuunnasta UV-valon avulla.

Rasteja on yhteensä kahdeksan. Niistä jokaiselta löytyy kirjaimia, jotka tulee kirjoittaa ylös magneettiseinän liitutaululle. Seuraava ryhmä saa aloittaa radan kiertämisen vasta, kun edellinen ryhmä on löytänyt koodin ja kirjannut sen ylös. Jos rasteja yritetään etsiä etukäteen tai väärässä järjestyksessä, koko joukkueen suoritus hylätään.

Asukkaat valvovat itse kierroslukujen määrää. Vähintään yksi asukas, joka ei ole radalla olevassa ryhmässä, päivystää huvimajassa ja laskee ääneen jokaisen kierroksen, jonka rataa kiertävä ryhmä on kokonaan kiertänyt. Hän myös päivittää lukuja kierroslukutaulukkoon. Kierroslukua ei saa ilmoittaa, eikä vaihtaa taululle, ennen kuin viimeinenkin ryhmän jäsen on kiertänyt kierroksen kokonaan.

Mikäli asukkaat onnistuvat tehtävän aikana saavuttamaan kaikki kahdeksan suunnistusrastia, löytämään taloon kätketyt kirjaimet ja muodostamaan niistä suunnistukseen viittaavan lauseen, ansaitsevat he täyden 560 euron kauppabudjetin. Jos tehtävä epäonnistuu, viikon kauppabudjetti tulee olemaan 20 euroa.

Maanantaina päällikkökilpailun voittaneen ja näin jo toista viikkoa talon päällikkönä toimivan Lauran tulee jakaa asukkaat kahteen viiden ja yhteen neljän hengen ryhmään tehtävää varten. Avukseen hän saa vieraana talossa olevan Petran, joka toimii tehtävässä myös kaikkien asukkaiden valmentajana.

– Mä oon sit niin, niin surkee suunnistaja, Miikka nauraa.

– Mä oon tosi hyvä, Sofia puolestaan toteaa.

Laura haluaa tietää, ketkä asukkaista kokevat olevansa vahvoilla tehtävässä. Sofia ja Reeo ilmoittautuvat heti. Petra puolestaan tiedustelee, ketkä kaikki osaavat käyttää kompassia. Nabaz kertoo käyttäneensä laitetta paljon metsässä liikkuessaan. Pienen empimisen jälkeen myös Tuula myöntää tietävänsä jotain kompassin käytöstä. Merve sen sijaan ei koe olevansa koko lajissa kovin vahva, vaikka muut olettavat hänen osaavan suunnistaa.

– En oo ikinä ollut hyvä suunnistuksessa, oon oikeastaan ollut aika huono, Merve paljastaa.

Taitokartoituksen jälkeen Laura ja Petra siirtyvät neuvotteluhuoneeseen tekemään valinnat tehtävän ryhmäjaoista.

– Menkää ja tehkää hyviä päätöksiä, asukkaat toivottavat kaksikon perään.

Laura ja Petra jakavat asukkaat kolmeen joukkueeseen seuraavasti:

1. Aleksi, Reeo, Laura, Milla
2. Karvan, Sofia, Merve, Tuula, Salla
3. Heidi, Milena, Mia, Miikka, Nabaz
Mahtavin on se, joka hallitsee omaa itseään.
Kuva
IleTku
Viidennen viikon asukas
Viidennen viikon asukas

Paluu Tehtävät